Aldrig

Idag hände något som aldrig har hänt mig förut.
Jag fick åldersnoja. Hur kan något som jag verkligen vill ska hända samtidigt göra mig så otroligt ledsen?
Mamma och pappa berättade nämligen att dom skulle kunna tänka sig att köpa en lägenhet till mig. Som jag betalar det mesta på självklart, möjligtvis att jag skulle få liiiite hjälp, men inte mkt.
Men vad händer? Jo mamma börjar prata om hur mycket hon skulle sakna mig, och helt plötsligt inser jag hur mycket jag skulle sakna henne. och pappa och anton.
Tänk att inte vakna upp och kunna säga godmorgon till sina föräldrar varje dag, att behöva sköta allting själv.
Att inte kunna ta en spontan promenad med mamma, utan behöva planera in tid för att ses.

Jag vill ta eget ansvar och flytta hemifrån, men det kommer kännas så otroligt konstigt. Jag bara insåg det helt plötsligt. Det bästa hade ju varit om familjen kunde flytta, men dom trivs bra här och det måste jag acceptera.
Nu är det ju ingenting bestäm, men jag var bara tvungen att skriva av mig.

Kommentarer
Postat av: R

Jag känner ju igen mig en del i detta inlägg.. Hehe :p

2010-02-10 @ 12:10:16
URL: http://rebeccalindroth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0